Katrineholms Näringsliv

B2B-content

Katrineholms Kommun hade precis slutfört bygget av den nya isarenan. De ville lyfta fram utmaningen, lösningen och politikens roll i projektet. Målet med projektet var att lyfta kommunens förutsättningar för medborgare att kunna göra hälsofrämjande aktiviteter samt skapa en större attraktionskraft och driva fler till besöksnäring. 

Kampanj

Katrineholms Kommun hade som mål att nå fler företag utanför kommunen och skapa en större kännedom kring vad som gör Katrineholms näringsliv unikt. Vi skapade en digital kampanj för att kommunicera fördelarna med att driva företag i Katrineholms kommun.  Vi fick förtroendet att producera Film och även hantera Paid Social för att säkerställa att vi når rätt beslutsfattare via Linkedin. 

-80% CPC

Jämfört med snittet för Linkedin annonsering, var den betalda trafiken 80% billigare. Snittvärdet är: ca 55 kr per klick.

3.29% CTR

Den genomsnittliga Click-through-rate för hela kampanjen var 500% bättre än den genomsnittliga CTR för en Linkedin annons. Snittet är 0.65% CTR

229% mer trafik

När vi jämförde Linkedin företagssidan innan vårt samarbete, jämfört med under vårt samarbete såg vi en 229% ökning i organisk trafik från Linkedin, samt 200% fler organiska visningar.

Vilket jobb ni gjort! Tusen tack för fantastiskt bra jobb! Älskar hur konståkarna får extra plats i filmen med Anneli, så fint inramat. Jättebra jobbat, vi är mer än nöjda!

Josefine Lundin
Kommunikatör - Katrineholms Kommun

Se fler uppdrag